Mitä tuotteita myyntiin kampaamoon ja miten lisätä myyntiä?

Mitä tuotteita myyntiin kampaamoon ja miten lisätä myyntiä?

Tuotteiden myyminen on kampaamoyrittäjille todella tärkeä tulonlähde. Useissa tapauksissa kampaamon tuloista 20-30% tulee puhtaasti tuotemyynnistä. Joten ethän tee huonoa valintaa myyntituotteiden valinnan kanssa. Mitä asioita sinun tulisi kampaamoyrittäjänä ottaa huomioon tuotteita valitessa ja myytäessä?

Yritysasiakas Rekisteröidy

Tuotteiden valinta

Kuuntele asiakkaitasi. Asiakkailtasi tulee lukematon määrä ideoita ja hiuksiin liittyviä ongelmia, joita myynnissä olevien tuotteidesi pitäisi ratkaista. Auttavatko nykyiset myyntituotteesi asiakkaitasi heidän ongelmien kanssa? Mitkä ongelmat toistuvat kerta toisensa jälkeen? Meidän kokemuksemme mukaan, kuivat ja pörröiset hiukset ovat asiakkaiden ykköshuoleenaiheena. Ei hätää, Milan tuotteista apua tähän ongelmaan tarjoaisi: Mila argan frizz shampoo, Mila repair hoitoaine, latten tuoksuinen hoitonaamio, sekä viimeistelyyn Anti frizz öljy.

Mitkä tuotteet sopivat omaan brändiisi?

Mieti omaa kampaamoasi ja yritystäsi, mitä se edustaa? Onko teidän visiona tarjota asiakkaille laadukkaita ja vain kampaamoista saatavia tuotteita? Onhan tuotteet laadukkaan näköisiä ja tukevat brändiäsi? Monesti kampaamoissa myydään samoja tuotteita, joita saat lähimarketista. Tämä hankaloittaa lisätulon saamista huomattavasti, miksi asiakas ostaisi tuotteen sinulta, jos sitä on tarjolla myös marketissa? Myös markettien hintojen kanssa kilpailu käy pienellä volyymillä toimivalle kampaamolle liki mahdottomaksi. Ethän siis karsi omasta tulonlähteestäsi ja brändistäsi ja valitse marketissa myytäviä tuotteita. Hairbasella on yksinoikeus Milan kampaamotuotteiden myyntiin Suomessa ja me takaamme, että Milan tuotteita ei tulla koskaan myymään marketeissa.

Sopivatko myymäsi tuotteet kampaamoosi?

Mieti asiaa siltä kannalta, mikä tuote sopii tarjoamiisi palveluihin, teit upean viileän blondin värjäystyön, tällöin asiakkaalle on helppo myydä esim. Milan värisuojaava shampoo Blondeille hiuksille. Leikkasit juuri miesasiakkaan hiukset ja huomasit, että hän kärsii hiustenlähdöstä, miksi et auttaisi asiakastasi tarjoamalla Milan Hairloss shampoota kotiin käytettäväksi? Tuotteiden tehtävä on ratkaista asiakkaiden ongelmia ja tuoda sinulle lisätuloa, joten tähän on syytä keskittyä. Joissain kampaamoissa myydään kymmeniä erilaisia tuotteita, jopa hajuvesia tai muita tuotteita, jotka eivät alkuunkaan sovi kampaamoihin, tai edistä myyntiä ollenkaan. Liika valikoima myös on omiaan vain sekoittamaan asiakasta, joten pidä myyntituotteiden valikoima simppelinä ja tehokkaana.

Kalliit tuotteet vs. edulliset tuotteet?

On selvää, että kampaamotuotteista voi pyytää hieman enemmän, kuin marketin tuotteista. Mutta missä menee raja? Kampaamotuotteita löytyy tuhansia erilaisia ja tuhansin erihinnoin. Hyvä keino on miettiä asiakkaan ns. kipurajaa on kysyä asiaa itseltä: “Olisinko valmis maksamaan keratiinishampoosta 15e, 25e, vai 50e?) Laadukkaan kampaamotuotteen ei tarvitse olla superkallis. Ja kun tuote on tavallisen asiakkaan kipurajojen sisällä, helpottuu myynti huomattavasti. Liki kaikki Mila Professionalin kampaamotuotteet maksavat asiakkaalle 12-20 euroa, joka on tutkitusti asiakkaan “kipurajojen” sisällä. Myynti helpottuu huomattavasti laadukkailla ja hyvin hinnoitelluilla tuotteilla, joita ei saa muualta.

Yritysasiakas Rekisteröidy

Vinkit myyntiin

Kun olet testannut myymäsi tuotteet, niin sinun on helppo seisoa niiden takana ja muistathan kerätä asiakkailtasi käyttökokemuksia ja palautetta, näin vahvistat omaa uskoasi tuotteisiin. Näitä palautteita voit myös käyttää myyntisi tukena esim. Asiakkaasi osti Milan keratiini hoitonaamion ja seuraavalla kampaamokäynnillään hän kehuu tuotteen maasta taivaisiin, “nyt se ukkokin sanoi, että jopas sun tukka kiiltää ja hehkuu” vaikkei se ikinä kehu! Tarinat ja asiakaskokemukset toimivat myynnin tukena uskomattoman hyvin.

Tarjoa oikea tuote oikeaan vaivaan ja ongelmaan, näin asiakkaasi pysyvät tyytyväisinä ja ostavat yhä uudelleen. Kerro asiakkaillesi mitä tuotteita olet käyttänyt hoitojen aikana ja mitä tuotteita myyt kampaamossasi, keskity niihin tuotteisiin, jotka auttaisivat asiakastasi.

Mieti miten laitat tuotteet esille. Tuotteet sikin sokin hyllyssä ei toimi myynnin avuksi. Houkuttelevaksi tehty myyntihylly auttaa, mieti myös värejä ja tuotteiden asettelua. Mikä näyttää hyvälle omaan silmään, näyttää usein hyvältä myös asiakkaan silmissä. Inspiroidu ja koristele myyntihyllysi esim. kuvilla ja koriste-esineillä, jotka sopivat brändiisi. Pienet yksityiskohdat usein huomataan ja ne auttavat asiakkaan vientiä myyntihyllyn luokse.

Tarjoa tuotteita

Kaikkein tärkein ja usealta kampaajalta unohtuva asia on TUOTTEEN TARJOAMINEN, älä odota asiakkaan kysyvän, tai ostavan tuotetta ilman kannustusta. Mieti itsellesi sopiva tyyli ehdottaa kauppaa, “Oliko sinulla tarvetta tuotteille (tai tietylle tuotteelle)”, “hei tuo banaanin tuoksuinen hoitonaamio on se jota käytettiin tossa pesupaikalle, olisitko halunnut sitä kotiin myös?” “laitoin sinulle tuota argan frizz öljyä, miltä hiukset tuntuvat? Olisitko halunnut purkin myös kotiin käytettäväksi?” “Puhuit, että olet tekemässä kampausta tyttären koulujuhliin, otahan avuksi Milan Extra-vahva hiuslakka” Kysymistyylillä ei ole väliä, kunhan muistat kysyä ja ehdottaa tuotteita ostettavaksi.

Yritysasiakas tee tili tästä!

 

Kampaamotukku Helsinki – Kampaamotukku Viro – Kampaamotukku Tampere – Kampaamotukku Oulu – Kampaamotukku Turku – Kampaamotukku Vantaa – Kampaamotukku Espoo